Сьогодні пропоную поговорити про математику. Багато батьків вважають, що навчати математики потрібно тільки тоді, коли починається підготовка до школи. Наче до 5-6 років діти її не сприймають і не можуть вивчити математичні поняття. В моїй практиці є багато випадків, коли раннє навчання оберталося катастрофою: діти знали всі цифри, але терпіти не могли математику. Є дуже багато способів навчити дитину і перетворити математику в улюблений предмет.

Які асоціації виникають у вас при слові «математика»? Цифри, числа, графіки, таблиці? Все вірно, дорослі мислять абстрактно, і математику вони сприймають як абстрактну науку, в схемах та числах. Дошкільнята ж мислять образно, їм дійсно складно сприймати абстрактні поняття. Тому і навчання математиці в цьому віці повинно опиратися на образи і доноситись через гру.

Діти добре засвоюють те, що пропустили через практику. Тож дозвольте їм пропускати «через себе» і математику. Знання, які вони отримують під час гри залишаться з ними на довгий період.

Математика – це не тільки таблиці і схеми, це також розміри і величини, класифікація предметів, вибір ознак, створення закономірностей, логічні послідовності, орієнтування в просторі і багато іншого.
Ці знання — важлива частина науки, яка розвиває логічне мислення та дає фундамент для сприйняття чисел, рахунку і прикладів.

В «Грі в математику» можуть допомогти звичайні предмети, які є в кожному домі. Кольорові кубики, лего, м’ячики і кульки, кольорові кришки від напоїв та коробки від молока – усе це допоможе побудувати логічні послідовності, пояснить групування предметів та вибір ознаки.

Пензлики і олівці, ложки і виделки можна розділяти на групи за довжиною, товщиною та застосуванням. На олівцях можна вивчати логічні послідовності, визначення ознаки, групування за кольорами тощо. Лего чи кубики стануть вашими помічниками у вивченні висоти і ширини, а також сортуванні і конструюванні (важлива навичка для геометрії).

Практикуйте та пізнавайте!